تبلیغات
موسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) ساری - تکالیف مرداد ماه 1394
سایت من
آخرین عناوین
مطالب سایت
درباره سایت

آمار و امکانات سایت

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

سایت من

پیوندها، پیوندهای روزانه، موضوعات، نویسندگان و ...


موضوعات مطالب سایت

نویسندگان سایت

  • موسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) تعداد پست ها: 456
  • سوره الفرقان تعداد پست ها: 4
  • سوره یاسین تعداد پست ها: 12
  • سوره الفاتحه تعداد پست ها: 376
  • سوره الرحمن تعداد پست ها: 4
  • سوره النصر تعداد پست ها: 89

نظر دوستان درباره قالب جدید وبلاگ چیه؟

آخرین نوشته ها، آرشیو و برچسب ها

موسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) ساری

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به موسسه قرآنی امام حسن مجتبی (ع) ساری میباشد

درباره سایت

موسسه قرآنی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان ساری از سال 1386 تاکنون مشغول به فعالیت می باشد.که از سالیان گذشته جلسات این موسسه به صورت گردشی در منازل قرآن جویان برقرار بوده است. قرآن آموزان شامل فارغ التحصیلان دانشگاه، دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی و دانش آموزان ممتاز مقاطع راهنمایی و دبیرستان می باشند.
برنامه های کلاس موسسه که هر هفته چهارشنبه برگزار می شود شامل قرائت، تجوبد، تفسیر موضوعی قرآن، احکام و مسائل اخلاقی است که در نهایت با مجلس روضه و دعا به پایان میرسد.علاوه بر اینها فعالیتهای فوق برنامه از قبیل اردوهای زیارتی و سیاحتی و تفریحی نیز برقرار است.
هزینه شرکت در کلاسها رایگان می باشد.

کلیه حقوق این سایت محفوظ است

مطالب سایت

موسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) ساری

تکالیف مرداد ماه 1394

جلسه 7  مرداد 94:   تکلیف  آیه 147 و قرائت  آیه 146 سوره مبارکه اعراف



آدرس محل برگزاری جلسه:
ساری - کوی اتحاد - کوچه ایمان - منزل برادر رسول مهدی پور

زمان برگزاری جلسه:
چهارشنبه هر هفته - ساعت 19:30

تلاوت قرآن و ثواب کلیه اعمال نیک این هفته را به
« االعبّاس بن محمّد بن القاسم بن حمزه بن امام موسی الکاظم (ع)»
«امامزاده عباس علیه السلام ساری»

تقدیم می کنیم.
شجره نامه حضرت
شخصیت شناسی امامزاده عباس(ع) ساری


 تکلیف 7 مرداد
 تکلیف 14 مرداد
  تکلیف 21 مرداد
  تکلیف 28 مرداد
سوره مبارکه اعراف آیه 147
 سوره مبارکه اعراف آیه 148 سوره مبارکه اعراف آیه 149 سوره مبارکه اعراف آیه 150
  

 سوره مبارکه اعراف آیه 146 سوره مبارکه اعراف آیه 147 سوره مبارکه اعراف آیه 148 سوره مبارکه اعراف آیه 149




در صورتی که لینکهای فوق با اشکال مواجه شد به صفحه لینکهای کمکی(اینجا) مراجعه کنید.

 تکلیف 7 مرداد
 تکلیف 14 مرداد
  تکلیف 21 مرداد
  تکلیف 28 مرداد
سوره مبارکه اعراف آیه 147
 سوره مبارکه اعراف آیه 148 سوره مبارکه اعراف آیه 149 سوره مبارکه اعراف آیه 150


 سوره مبارکه اعراف آیه 146 سوره مبارکه اعراف آیه 147 سوره مبارکه اعراف آیه 148 سوره مبارکه اعراف آیه 149



شجره نامه حضرت :

نسب شریف امامزاده عباّس (ع) با سه واسطه به امام موسی کاظم (ع) منتهی میشود که از قرار ذیل است:

« االعبّاس بن محمّد بن القاسم بن حمزه بن امام موسی الکاظم (ع) »
 
شیخ آقا بزرگ تهرانی در کتاب ( الذریعه ) از او بشایستگی نام برده و در کتاب طبقات اعلام الشیعه جلد 1 ، صفحه 145 و 146 می نویسد :
 
« العبّاس بن محمّد بن القاسم بن حمزه بن موسی بن جعفر (ع) الشریف ابوالفضل ، الراوی عن ابی الحسن علی بن ابراهیم قمی تفسیر الموجود ... »
 
ترجمه : عباس بن محمّد بن قاسم بن حمزه بن موسی بن جعفر (ع) سیّدی شریف مُکَنی به ابوالفضل و روایت کننده تفسیر موجود علی بن ابراهیم قمی است
 
در تأیید شجره امامزاده عبّاس (ع) امام فخر رازی در کتاب الشجره المبارکه صفحه 110 و 111 و عمیدی دانشمند نسب شناس در کتاب المشجّر الکشاف جلد یک صفحه 134 و کتاب تفسیر القمی جلد یک صفحه 17 و آیة الله العظمی خویی در کتاب معجم رجال الحدیث جلد 9 صفحه 239 از این شخصیت بزرگوار یاد می کنند .
امام فخر رازی در کتاب الشجره المبارکه صفحه 109 فرزندان امامزاده عباس را حسن ، زید و جعفر مکنی به ابومحمد  معرفی میکند . همچنانکه در کتیبه صندوقی که در داخل ضریح بر روی مزار این چهار امامزاده قرار دارد نوشته شده است :
درکنار امامزاده عبّاس (ع) حسن و زید و محمد مدفون میباشند .
 
 منبع: کتاب تاریخ تشیّع و مزارات شهرستان ساری بقلم دکتر محمد مهدی فقیه بحرالعلوم




شخصیت اصلی امامزاده عباّس (ع):

امامزاده عبّاس از رواة محدثین شیعه بشمار میآید و تفسیر علی بن ابراهیم قمی (ع) را روایت کرده است . او به احتمال قوی در زمان امام هادی (ع) به دنیا آمده  و در عصر غیبت صغری ( 250 - 310ه.ق ) نشو نمو یافته و به مراتب علمی دست پیدا کرده است ، سپس جهت استفاده بیشتر به قم مهاجرت و از اساتید فّنِ حدیث کسب علم نموده و خود راوی اخبار زیادی بوده است .
آیة الله معرفت در باره جایگاه علمی امامزاده عبّاس و نقش او در تفسیر علی بن ابراهیم قمی (ع) در کتاب نامه قم ، شماره 7 و 8 سال 1378 صفحه 257 می نویسد :
«احتمال می رود که او معاصر علی بن ابراهیم قمی بوده و از تفسیر وی استفاده کرده و درخلال تفسیر از تفاسیر دیگران از جمله تفسیر ابی الجارود (منذر بن زیاد ) بهره گرفته و دو تفسیر را بهم آمیخته و شاید به این وسیله قصد تکمیل تفسیر را داشته است »
او بعد از بحث های مختلف نتیجه میگیرد تفسیری که اینک به تفسیر علی بن ابراهیم قمی (ع) مشهور است اشتباه بوده و متعلق به امامزاده عباّس(ع) است و در صفحه 258 همان کتاب می نویسد :
« از بحث های گذشته روشن شد که این تفسیر را نمی توان تفسیر علی بن ابراهیم دانست . بلکه گرد آورنده آن ابوالفضل عباس بن محّمد علوی است ، که تشریفاً به استادش علی بن ابراهیم شهرت یافته است . »
امامزاده عباس به احتمال قوی در زمان حکمرانی حسن بن علی بن حسن بن علی بن عمر اشرف بن امام زین العابدین (ع) ملقب به ناصر کبیر و اطروش به ساری مهاجرت نموده زیرا او نیز مانند امامزاده عبّاس از مفسران بنام شیعه و از فقهای عالیقدر امامیه و جدمادری سیّد رضی و مرتضی (علیه الرحمة ) است . اگر بگوییم که هجرت حضرت امامزاده عبّاس (ع) به دعوت حسن بن علی اطروش بوده راه ناصوابی نرفته ایم . زیرا در این دوره بوده که جمع کثیری از سادات قم ، ری و اصفهان به طبرستان مهاجرت کرده و در آنجا تبلیغ و ارشاد خلق مشغول بودند.
 
منبع : کتاب تاریخ تشیّع و مزارات شهرستان ساری بقلم دکتر محمد مهدی فقیه بحرالعلوم